Heerenvener bij populairste online marketing bloggers van Nederland

HEERENVEEN

Communicatieadviseur en marketingjournalist Dion van der Vaart (25) heeft de top vier gehaald van de Nederlandse ranglijst ‘Populairste online marketing bloggers van 2016’. De Heerenvener laat daarmee ruim 250 andere populaire bloggers achter zich.

De ranglijst wordt georganiseerd door Online Marketing Blogs, een statistiekenplatform waarbij de populairste bloggers worden bepaald op basis van ‘social shares’. Het gaat om een actueel overzicht van de bloggers waarvan hun blogs het meest gedeeld zijn via sociale media. Het platform werkt overigens met twee ranglijsten. Bij de ene ranglijst draait het om het totaal aantal shares (bekeken over alle blogs van een blogger), terwijl bij de andere ranglijst het gemiddelde aantal shares doorslaggevend is. Die tweede ranglijst wordt als het meest kwalitatief beschouwd. Blogger Erwin Boogert staat in de eerstgenoemde lijst bijvoorbeeld bovenaan met ongeveer 49.000 shares, maar in de ‘kwaliteitslijst’ moet hij het doen met een 118e plaats (gemiddeld 53 shares per blog). Van der Vaart mag gemiddeld rekenen op 431 shares per blog, waarmee hij de 4e plaats haalt. De ruim 250 populaire bloggers moesten in 2016 minstens 5 blogs schrijven om in aanmerking te komen voor een sortering op kwaliteit. De in Skoatterwâld woonachtige Heerenvener schreef in totaal 6 blogs voor de nationale marketingpodia Frankwatching.com en Marketingfacts.nl. Deze websites staan momenteel op nummer één en twee in de kwaliteitslijst ‘Populairste blogs van 2016’. Over de blogger Dion van der Vaart is aangesloten bij de NMSBA, een wereldwijde associatie die kennis deelt op het gebied van marketing. Met het oog op die kennisdeling wordt Van der Vaart regelmatig als spreker benaderd door verschillende organisaties, bijvoorbeeld Emerce en gemeente Den Haag. In de rol als marketingjournalist was de Heerenvener dit jaar verslaggever van het prestigieuze Neuromarketing World Forum in Dubai, waar vertegenwoordigers van onder andere Google, Heineken en Unilever de geheimen achter hun succesvolle marketingstrategieën deelden.

Auteur

Harry de Jong