Nieuwe koers voor Wasserij De Blinde

HEERENVEEN

 Wasserij De Blinde slaat een nieuwe weg in met het aantrekken van een nieuw commercieel team.

De wasserij in Heerenveen is met een oppervlakte van 7.200 m2 en 180 medewerkers één van de grootste zelfstandige horeca wasserijen van Noord-Nederland. Het familiebedrijf is meer dan 100 jaar actief in de wasserijbranche en staat bekend als kwaliteitswasserij voor hotels, horeca en recreatie. Commercieel team Eind vorig jaar is een eerste aanzet gegeven voor een koerswijziging. Zo is een compleet nieuw commercieel team aangetrokken met een commercieel manager, junior accountmanager en een linnenbeheerder. Als commercieel manager is Guglielmo Venneri aangesteld. Hij heeft zijn sporen verdiend binnen de hospitality branche en is de afgelopen tien jaar werkzaam geweest als manager hospitality service bij USG People. Ter ondersteuning van het team zijn ook Troy Kamphuis als accountmanager en Jori Heidstra als linnenbeheerder aangetrokken. Beide heren zijn meer dan vijf jaar werkzaam geweest binnen de hotellerie en hebben hun opleiding aan de hotelschool gevolgd. Lancering website Naast een nieuw commercieel team heeft Wasserij De Blinde onlangs een nieuwe website gelanceerd. Het ontwerp is compleet herzien maar ook de informatievertrekking is een stuk uitgebreider. De nieuwe site is volledig ontworpen vanuit een full responsive gedachte. De nieuwe look en feel van de website wordt de komende maanden verder doorgevoerd. Nieuwe manier van wassen Ook introduceert Wasserij De Blinde een nieuwe manier van wassen. Al jaren investeert de wasserij aanzienlijk in duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Op dit  moment wordt de restwarmte van de drogers ingezet om de temperatuur van het bedrijfswater te verhogen. Hierdoor realiseert de wasserij hoge besparingen in het energie- verbruik. Daarnaast zijn de wastemperaturen verlaagd van 70 naar 50 graden en is er minder water nodig om te wassen dan voorheen. Zo hergebruikt de wasserij momenteel 75%  van het waswater voor een nieuwe wascyclus. Strategie De reeks vernieuwingen vormen de kick-off voor een nieuwe strategie van Wasserij De Blinde, waarbij een grotere focus op het ontwikkelen van klantpartnerschap en verantwoord en duurzaam ondernemen hoog in het vaandel staat. Wasserij De Blinde Wasserij De Blinde, opgericht in 1913, is gespecialiseerd in het reinigen en leasen van textiel voor de horeca. Naast bad-, bed- en tafellinnen behoort ook de volledige verzorging van representatieve kleding en kokskleding tot de dienstverlening. Wekelijks wordt  ca. 300.000 kg wasgoed door 180 medewerkers verwerkt. Wasserij De Blinde is, net als Rentex Floron, onderdeel van Floronet Holding, twee familiewasserijen met meer dan 100 jaar waskracht. Als vierde generatie familiebedrijf streeft de wasserij naar continuïteit om zo het bedrijf over te dragen aan de volgende generatie en richt de dienstverlening zich op duurzaamheid in plaats van winst op de korte termijn.

Auteur

Harry de Jong