Nieuwe impuls voor Facebookpagina winkeliers centrum

HEERENVEEN

De Facebookpagina van de Heerenveense centrumondernemers (Winkels Heerenveen) wordt de komende weken flink opgewaardeerd.

Centrummanager Peter de Vries heeft het bedrijf Feedback2day in de arm genomen om de pagina weer in het middelpunt van de belangstelling te zetten. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het beheren van professionele zakelijke facebook accounts. Men werkt inmiddels samen met de ondernemers in Sneek en Drachten en heeft hier volgens De Vries aantoonbaar succes behaald met het beheren van Winkels Sneek en Winkels Drachten. Sinds ongeveer twee jaar wordt er door de  Heerenveense centrumondernemers gebruik gemaakt van de Facebook pagina “Winkels Heerenveen”. Dit account wordt vrijwillig beheerd door een ondernemer die het erg druk heeft met haar zaak en hierdoor te weinig tijd vrij kan maken om het maximale uit de Facebookpagina te halen. Volgens De Vries zijn de ondernemers in het centrum gebaat bij een goede Facebook pagina. ,,Hij heeft een professionele boost nodig om de continuïteit van kwalitatieve content waarborgen.’’ Kas Kuperus van Feedback2day is inmiddels met de upgrade van de Facebookpagina van start gegaan.  ,,We gaan er een hele persoonlijke pagina van maken door het verhaal van de winkeliers te vertellen: wat is hun drijfveer en passie? De bezoeker krijgt daarmee als het ware een kijkje achter de schermen van het winkelcentrum. Het gaat om het gezicht achter het product. En die verhalen maken we zelf. Iemand van ons bedrijf gaat alle deelnemende ondernemers interviewen en die worden dan geportretteerd door onze fotograaf. Zo bouwen we een hele levendige Facebookpagina op die de consument uitnodigt om regelmatig te bezoeken.’’  

Auteur

Harry de Jong