Kinderen beleven sc Heerenveen Droomdag

HEERENVEEN

Ruim 170 kinderen uit Heerenveen en omgeving beleefden de dag van hun leven tijdens de eerste sc Heerenveen Droomdag.

Met de Droomdagen laten Jumbo en sc Heerenveen de voetbaldromen van alle winnaars in vervulling gaan. Zij kropen vorige week voor één dag in de huid van profvoetballer bij de Friese voetbalclub. Ze lieten hun skills zien tijdens een voetbalclinic onder leiding van de jeugdtrainers en kregen een compleet sc Heerenveen-tenue met zijn of haar naam erop (of die van hun idool) en een zelf gekozen rugnummer. Ook kregen de winnaars een sportmaaltijd, een uitgebreide rondleiding door het Abe Lenstra stadion én een meet & greet met de spelers.
 
Jelrik (9) was erbij en kijkt terug op een onvergetelijke dag bij zijn favoriete voetbalclub. “Toen ik hoorde dat ik had gewonnen kreeg ik bijna tranen in mijn ogen, zo blij was ik. Het was zo’n leuke dag. Echt tof om te voetballen met echte profs.” Quinten (9) was ook heel blij: “Ik viel bijna flauw! Ik ben groot fan van sc Heerenveen, dus de spelers ontmoeten was echt een hoogtepunt.”
Sc Heerenveen Droomdag actie
Voor deze actie sloegen 17 Jumbo winkels in de regio Heerenveen de handen ineen met sc Heerenveen. Wie voor 30 euro of meer boodschappen deed, ontving een voetbalvoucher. Hiermee kon de klant tegen bijbetaling van slechts 5,99 euro een sc Heerenveen voetbal met handtekeningen van de selectie kopen. Bij aanschaf van de bal kregen klanten een voucher met een unieke code. Hiermee konden ouders, verzorgers, opa’s en oma’s hun (klein)zoon of (klein)dochter in de leeftijd van zes tot en met dertien jaar online aanmelden om kans te maken op een van de twee Droomdagen als profvoetballer bij sc Heerenveen. De deelnemers hebben massaal foto’s geüpload die aantonen dat zij stuk voor stuk groot fan zijn van de club.
Kinderen in beweging
“Als moeder van vier weet ik dat veel kinderen dromen van een sportcarrière. Ze kijken al van jongs af aan naar hun helden op het veld en willen vaak niets liever dan een professionele carrière bij de club waar zij tegenop kijken. Door de jonge winnaars deze Droomdag te laten beleven bij hun favoriete voetbalclub, gaat hun wens om profvoetballer te worden voor een dag in vervulling. Daarnaast stimuleert Jumbo met dit initiatief beweging en een gezonde leefstijl, daar kun je immers niet vroeg genoeg mee beginnen”, aldus Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Innovatie van Jumbo Supermarkten.

Auteur

Harry de Jong