Ondernemersechtpaar Tuinstra viert jubileum met extra koopavond bij Man of the World

HEERENVEEN

Fedde en Marga Tuinstra houden woensdag 24 oktober van 18.00 tot 21.00 uur een extra koopavond bij Man of the World. Dit vanwege het feit dat Tuinstra mode zestig jaar geleden haar deuren opende in Heerenveen.

Het jubileum zelf is gevierd. In september. Elke klant kreeg in die maand een attentie. ,,We zijn niet van die mensen die grote feesten geven. We geven het liever direct aan iedereen die ons al die jaren gesteund hebben”, aldus Fedde en Marga Tuinstra, sinds 1991 de gezichten van Firstman en sinds 2011 van Man of the World.

De ouders van Fedde tuinstra begonnen in 1958 een winkel in mannenmode op de Dracht 71. Het eerste winkeltje was acht meter breed en zes meter diep. Door verschillende verbouwingen werd dat een winkel van tweehonderd vierkante meter.

„Toen de overburen te koop kwamen, werd op nummer 88 in 1972 een jeansstore geopend onder de naam De Topshop. Die kant werd later uitgebreid met een damesafdeling en een aparte kinderzaak aan de gedempte molenwijk.”

Eind jaren tachtig werd het centrum van Heerenveen met het ABC centrum en andere winkels aan de oostkant uitgebreid. In die zelfde tijd speelde dat wij de zaak over zouden nemen. ,,Wij hebben er vanaf dat moment een FIRSTMAN van gemaakt en de panden waar nu Livera en kapper Bijlsma (Gedempte Molenwijk) zitten, eerst verhuurd en later verkocht.”

Man of the World is een vereniging van zelfstandige Herenmode-ondernemers, verspreid over Nederland. De naam is bedacht op het moment dat de franchise formule FIRSTMAN ophield te bestaan. Oud leden van FIRSTMAN zijn toen samen Man of the World begonnen. De grote kracht van de formule is een vlotte, sportieve man aan te trekken die bij ons goed kan slagen voor een stoere spijkerbroek en sweater, sportieve polo, shirt en trui of een vlot colbert en kostuum.

Grote pijlers in de Man of the World zijn Maria en Natasha, Deze goede verkoopsters zijn reeds 22, respectievelijk 17 jaar bij ons in dienst. Zij blinken uit in klantvriendelijkheid, productkennis en het inrichten van de winkel. Sinds twee jaar hebben we het team aangevuld met Bianca die weer zorgt voor een jeugdig elan.

Wij voeren de merken VANGUARD, STATE of ART, NZA, Bluefield, Haze and Finn, MAC, Alberto, Meyer, Culture, OLYMP, Born with appetite, HV-SOCIETY, DNR en Alan Red. Wat deze merken gemeen hebben dat ze een modisch artikel combineren met een goede kwaliteit. We zijn er trots op als we horen dat onze klanten complimenten over hun kleding hebben gehad die ze bij ons gekocht hebben.

Wij proberen bovendien laagdrempelig te zijn. Wij dringen niets op. Hebben met Man of the World een regiofunctie en kennen veel vaste klanten.

Klanten weten Man of the World volgens Tuinstra op diverse manieren te vinden. Zoals via internet, Facebook, de folder en direct mail. ,,Wat aanspreekt is dat wij een herenmodezaak zijn, die constant in beweging is en een compleet aanbod heeft van casual, city, jeans, dress en merken met een stoere uitstraling. Daarbij hebben wij een uitgekiende mix van merken.”

Zie www.manoftheworld.nl.