Selectie VV Nieuweschoot maakt kennis met nieuwe hoofdsponsor Tenge Hoveniersbedrijf

HEERENVEEN

De selectie van VV Nieuweschoot heeft onlangs kennisgemaakt met de nieuwe hoofdsponsor Tenge Hoveniersbedrijf.

Hieronder een door VV Nieuweschoot zelf aangeleverd verslag.

Mello Tenge nodigde het bestuur en de selectiespelers uit voor een kennismakingsbezoek bij hem op het bedrijf aan het Kylblok 1 te Heerenveen.

Een bedrijf begin je niet zomaar. Het begint met een doel, dé zogenaamde stip op de horizon en het is bovenal heel hard werken. Als je daarnaast in je bedrijfsvoering herkenbare normen, waarden hanteert, zoals vertrouwen, respect, transparant zijn en je trots bent op de kwaliteit die je levert, dan wordt dat gezien. Zo sprak Mello Tenge over zijn bedrijf en dat heeft er mede toe geleid dat Tenge Hoveniersbedrijf een toonaangevende naam is.

De eigenaar van Tenge Hoveniersbedrijf, sinds een jaar hoofdsponsor van v.v. Nieuweschoot, riep vervolgens spelers en staf van de A-selectie op om de gloednieuwe teamkleding met daarop prominent het bedrijfslogo vanaf nu met diezelfde trots te dragen. “Als vlaggenschip ben je namelijk het uithangbord van de vereniging. Door v.v. Nieuweschoot 1 op een positieve wijze uit te dragen en respectvol om te gaan met alles en iedereen help je de hele vereniging stappen voorwaarts te zetten”.

“Het is vaak niet mogelijk om te laten zien wat er achter de schermen allemaal wordt gedaan. Want reken maar dat er op het gebied van sponsoring, de accommodatie, de jeugdopleiding en het boeien en behouden van leden het afgelopen seizoen keihard gewerkt is”. Met deze woorden trapte Marco Idzenga de avond af. “En nu is het zover om door middel van momenten als deze – de officiële presentatie van de teamkleding van en bij de hoofdsponsor – de buitenwacht te laten zien welke mooie dingen gebeuren bij v.v. Nieuweschoot”.

“We zijn bijzonder verguld met deze samenwerking”, vervolgde de voorzitter zijn intro. “Deze hoofdsponsor is meer dan alleen maar sponsor. Wij zien hen als partner. En vanuit die rol helpen Mello en Geert (Smid) ons met kennis en hun netwerk om onze vereniging verder te helpen”.

Tenge: “Het was helemaal niet mijn intentie om v.v. Nieuweschoot te gaan sponsoren, maar iets in het verhaal van Marco sprak me aan. Tijdens het gesprek werd ik gevangen door de spontaniteit van het bestuur, het plan dat ze hadden en hun visie. Ze wilden v.v. Nieuweschoot weer op de kaart zetten, daar wil ik graag in participeren. Ooit als kleine jongen van een jaar of zeven voetbalde ik hier, nu keer ik terug als sponsor.”

Tenge is sinds de start van het huidige seizoen de hoofdsponsor en tekende een contract voor drie jaar. In ieder geval drie jaar lang ondersteunt hij de vereniging financieel, maar daar blijft het niet bij. “Ik sponsor niet zomaar, ik wil kunnen participeren in het proces van de vereniging. Samen met Geert wil ik de club helpen te professionaliseren. Niet op het technische vlak hoor, dat laten we aan de vereniging over. Maar wel op bijvoorbeeld het gebied van organisatie, procesbewaking, communicatie en afspraken met andere sponsoren. Met onze kennis en ervaring kunnen we daarin van meerwaarde zijn voor de club en samen zorgen voor een mooie groei bij de vereniging.”

Wat Marco Idzenga opviel is de unieke kameraadschap die Mello en Geert hebben, deze kunnen zij inzetten bij de hulp die zij de vereniging gaan bieden. Mello: “Wanneer ik bij v.v. Nieuweschoot binnenloop spreken de hartelijkheid en gastvrijheid mij enorm aan binnen deze vereniging. En ook het feit dat de huidige A-selectie vriendschappen herbergt, die al sinds de jongste jeugd gevormd zijn, vind ik bijzonder waardevol. Deze sponsoravond bij ons op het bedrijf is een prachtige aftrap voor een schitterend nieuw voetbaljaar”.