Vrijwilligers contentteam 'n Gouden Plak willen bijdrage leveren aan bekendheid regio

HEERENVEEN - Marketingorganisatie ’n Gouden Plak kent sinds kort een contentteam. Dat bestaat uit de fotografen Suzanne Niemarkt-De Vries, Ronald Klijnstra en Pieter Lubberts. Wieteke Zwama is blogger bij het team.

De vier Heerenveners gaan zich vrijwillig inzetten om ’n Gouden Plak een oproep inwoners uit de gemeente Heerenveen en bezoekers te verleiden om activiteiten en evenementen in de regio te bezoeken.

Daarvoor gaan zij op pad om: sfeerbeelden te maken, ervaringen te delen, activiteiten te beoefenen, bedrijven te bezoeken en onder andere evenementen in beeld te brengen. 

De Heerenveense Courant stelt de vier enthousiastelingen hieronder voor.

‘Jut en Jul’

Suzanne Niemarkt-De Vries van Fotografie Suus en Wieteke Zwama (Become Connected) gaan als het duo ‘Jut en Jul’ hun creativiteit in zetten voor de regio. ,,Terwijl we gelijktijdig de regio kunnen ontdekken met en zonder onze gezinnen.”

Jut (Wieteke) is van het op vertellende wijze en vaak met een knipoog beschrijven van de events en Jul (Suzanne) legt de events op spontane, frisse, naturel wijze vast. ,,Als duo is het ons doel om zo goed mogelijk sfeer en echtheid over de bühne te brengen.”

Het eerste event waar het duo verslag van hebben deed, was Heerenveen op Stelten. Dat staat op ngoudenplak.nl/nieuws/blog-heerenveen-op-stelten 

,,We hopen een bijdrage te leveren aan de exposure van bekend en onbekende events in de gemeenschap. Zo was Heerenveen op Stelten voor ons nog een onbekend fenomeen en zijn we nu groot fan van dit event.”

Zelf zeggen ze dat ze van het bestaan afwisten van ’n Gouden Plak. ,,Maar het precieze doel was bij ons nog niet goed geland. We sluiten ons met gedrevenheid en enthousiasme aan om de bekendheid te vergroten en zodoende onze eigen mooie regio te promoten. Elke organisatie die als doel heeft om anderen te doen floreren heeft, volgens ons, in beginsel een waardevol bestaansrecht.”

Ronald Klijnstra

Ronald Klijnstra van @ronald206fotografie meldde zich aan voor het contentteam omdat hij graag fotografeert. ,,En ik ben wijs en trots op onze gemeente. Het is leuk elkaar zo te kunnen helpen, want wie weet welke deuren er open gaan, die voor anderen gesloten blijven.”

Als fotograaf gaat Klijnstra op pad na voorstellen van ’n gouden plak of op eigen initiatief. Zoals naar evenementen, bedrijfsbezoeken. ,,Of de schitterende natuur die de gemeente rijk is.”

De 42-jarige Klijnstra is een geboren getogen Heerenvener. Zelf woont hij in De Greiden. ,,Ik werk in Heerenveen bij een vleesgroothandel. Mijn werkdag begint om 04.00 en om 13.00 zit de werkdag er weer op.”

Ondertussen is hij gestart met fotograferen voor ’n gouden plak. Ook aan andere media, waaronder aan de Heerenveense Courant, stuurt hij foto’s in. Zoals recent van de Night of the Koemarkt en de Ibiza markt.

,,Mijn verwachting van het contentteam is dat we de activiteiten en de omgeving mooi in woord en beeld brengen zodat de inwoners er meer bij betrokken raken en er op af komen. Zelf volgde ik trouwens ’n gouden Plak al via social media. Ik vind hen ook een belangrijk onderdeel van hoe de gemeente op de kaart wordt gezet.”

Pieter Lubberts

Nadat er een tijdje geleden een oproep op Instagram was gezet door ’n Gouden Plak dat zij een contentteam wilden samen stellen en mensen zochten, stuurde Pieter Lubberts meteen een e-mail.

,,Met daarin dat ik het wel zag zitten om iets voor hun te betekenen. Ik kan namelijk als fotograaf/videomaker veel beteken voor ’n gouden plak. Daarnaast was de reden om mij aan te melden dat ik mijn werk ook aan een groter publiek wil tonen als reclame voor mijn eigen bedrijf FIXUM - foto en video. Zoals het nu lijkt ga ik evenementen in en rondom Heerenveen vastleggen zowel op foto als met video’s.”

Lubberts zelf woont in Heerenveen en zit nog op de middelbare school. ,,In mijn vrije tijd houd ik mij onder andere bezig met mijn eigen bedrijf. Daarom ben ik ook vaak met een camera in mijn handen te vinden in Heerenveen.”

Ondertussen heeft hij zijn eerste opdracht al achter de rug. ,,Ik heb de Night of the Koemarkt vastgelegd. ’n Gouden Plak had voor deze avond een perskaart voor mij geregeld om mooie beelden te kunnen maken.”


Zelf verwacht Lubberts dat het contentteam mensen die in de regio Heerenveen wonen duidelijk kan laten zie wat voor dingen er te doen zijn. 
,,Volgens mij kan ’n Gouden Plak veel beteken voor evenement en activiteiten in de regio Heerenveen. Ikzelf wist eigenlijk niet dat Heerenveen op Stelten bestond, totdat ik het tegenkwam op de Instagrampagina van ’n Gouden Plak. Zij kunnen veel beteken voor mensen uit de regio Heerenveen en voor evenementen zelf.”

Ook interesse?

Wie zich ook wil aan sluiten bij het vrijwillige contentteam kan een e-mail sturen naar info@ngoudenplak.nl.