Frank van Hout volgt Tjitte de Wolff op als voorzitter van Heerenveen ’n Gouden Plak, nieuwe marketingstrategie bekendgemaakt op nieuwjaarsreceptie

HEERENVEEN - Frank van Hout volgt per 1 januari Tjitte de wolff op als voorzitter van Heerenveen ’n Gouden Plak. De Wolff, directeur van Hotel Tjaarda, was sinds de oprichting in 1994 voorzitter van de vereniging.

Van Hout is in het dagelijkse leven lid van het college van bestuur van het Friesland College en woont sinds ongeveer tien jaar in Heerenveen.

,,In mijn rol als voorzitter van ’n Gouden Plak zie ik een mooie mogelijkheid om van betekenis te kunnen zijn voor de regio Heerenveen. De basis staat en nu is het mijn inziens tijd voor de volgende stap”, zegt de nieuwe voorzitter, die zich ook gaat bezighouden met de nieuwe marketingstrategie. Die wordt gepresenteerd tijdens de nieuwjaarsreceptie op woensdag 9 januari in het Posthuis Theater.

Een van de zaken waar Van Hout op in zegt te willen zetten zijn nieuwe initiatieven en bewegingen om het doel van ’n gouden Plak dichterbij te brengen. Dat is wonen, werken en ondernemen in een aantrekkelijke regio en het bezoeken ervan. ,,Daarbij is ook zeker het betrekken van de dorpen een belangrijke stap. “

Heerenveen ’n Gouden Plak is de marketingorganisatie voor de regio Heerenveen. De vereniging is een samenwerkingsverband van: de Ondernemerskring Heerenveen, Heerenveense Ondernemers Vereniging, Koninklijke Horeca Nederland afdeling Heerenveen, Stichting Heerenveen Vitaal, de toeristische sector in de regio Heerenveen en de Gemeente Heerenveen.

Nieuwjaarsreceptie

De Nieuwjaarsreceptie van Heerenveen ’n Gouden Plak is op woensdag 9 januari in het Posthuis Theater. De inloop is vanaf 16.30 uur. Dan wordt niet alleen de nieuwe marketingstrategie van ’n Gouden Plak gelanceerd door Van Hout. Ook is er vanaf 17.30 uur een toespraak door burgemeester Tjeerd van der Zwan.

Daarnaast reikt Van der Zwan voor de vierde keer ‘De Gouden Plak’ uit. Die prijs is een blijk van waardering voor die persoon of organisatie die (het afgelopen jaar) op bijzonder positieve wijze een bijdrage heeft geleverd aan de doorontwikkeling, het positieve imago en de promotie van de regio Heerenveen.