“Heerenveen ‘n gouden plak” gaat los

HEERENVEEN - Donderdag is de nieuwe organisatie “Heerenveen ‘n gouden plak” opgericht. De alliantie heeft ten doel om de verbindingen tussen verschillende partijen te realiseren. Het nieuwe beeldmerk van Heerenveen is de verbindende factor. Door gezamenlijk onder deze vlag naar buiten te treden wil de organisatie een grotere betrokkenheid met de inwoners van de gemeente realiseren en bovendien meer bezoekers naar het “gouden plak” Heerenveen trekken. Sc-Heerenveen heeft de nieuwe lichtmast langs de A32 beschikbaar gesteld. Hierop prijkt de eerste actie van Heerenveen ´n gouden plak!

Onder de noemer samen voor Thialf, samen naar Thialf worden alle schaatsliefhebbers in en rondom Heerenveen opgeroepen om voor een gereduceerd tarief naar de NK afstanden te komen in het weekend van 25-27 oktober. De bezoekers krijgen een gratis retro schaatsmuts met het nieuwe logo van “Heerenveen ’n gouden plak” erop. Elke dag wordt er bovendien een heuse auto verloot onder de bezoekers. Kaarten kunnen besteld worden op de website www.schaatsfeest.nl in het leven geroepen door Thialf en “Heerenveen ´n gouden plak”. Afgevaardigden van de ondernemersvereniging, de winkeliersvereniging, de horeca, de toeristische en de culturele sector, het Friesland College, Thialf, Sc-Heerenveen, Sportstad Heerenveen, de gemeente, de Rabobank, de omliggende dorpen en de VVV vormen het algemeen bestuur van Heerenveen ’n gouden plak. “gezamenlijke en integrale promotie van iconen en evenementen in Heerenveen draagt bij aan de versterking van het imago van Heerenveen. De verbinding zorgt er bovendien voor dat de aantrekkelijkheid van de gemeente op het gebied van wonen en werken wordt vergroot”, aldus Tjitte de Wolff, voorzitter van de nieuwe alliantie “Heerenveen ’n gouden plak”.