Klas veilt suikerklontjes

HEERENVEEN - Cursisten van de opleiding Marketing & Communicatie en Office Management van het Friesland College in Heerenveen organiseren op 5 november om 20.00 uur een veiling. De opbrengst van de veiling gaat naar Serious Request van het Rode Kruis in samenwerking met radio station 3FM, die dit jaar met de radio dj’s en het glazen huis in Leeuwarden staan. De opbrengst van de veiling gaan de cursisten persoonlijk daar naar toe brengen.

De cursisten kregen de opdracht van hun coach, Sonja Dijkstra, om zelf een veiling te gaan organiseren. Ze gingen de straat op met een suikerklontje om producten mee te ruilen, deze moesten natuurlijk steeds waardevoller worden. Deze producten gaan ze veilen. De producten hebben ze geruild in de binnenstad van Heerenveen in winkels zoals, XS Sieraden, Lucardi, Rituals en PUUR. Serious Request zet zich dit jaar in voor kinderen die jaarlijks onnodig sterven aan de gevolgen van diarree. Dit is een stille ramp die het gevolg is van gebrek aan schoon drinkwater, zeep en toiletten. Het Rode Kruis helpt met schoon drinkwater en zeep, met de bouw van sanitaire voorzieningen, en met training en informatie over het belang van goede hygiëne. Het streefbedrag van de veiling van de cursisten is dit jaar € 1250,00. De cursisten doen hun uiterste best om dit bedrag bij elkaar te krijgen. Zo zoeken ze sponsoren, gaan langs bedrijven om te vragen of ze nog wat kwijt kunnen en zoeken thuis naar spullen voor de veiling. Ook hebben zij een site geopend bij Serious Request waar mensen geld op kunnen storten voor de actie.