The Battle of Fryslân geeft jonge werkzoekenden een platform

HEERENVEEN - “Net afgestudeerde, ambitieuze jongeren maken zich grote zorgen over de afnemende kansen op de arbeidsmarkt.” Dit constateert The Battle of Fryslân, een initiatief van een groep samenwerkende freelancers , die zijn nek uitsteekt voor jonge talenten op de Friese arbeidsmarkt. Om deze jongeren een stem te geven starten zij met een platform op YouTube.

Naast dat jongeren hun visie op de arbeidsmarkt kunnen geven is het kanaal vooral in het leven geroepen om ze via social media onder de aandacht van werkgevers te brengen. The Battle of Fryslân roept dan ook alle Friese jongeren die op zoek zijn naar een baan op om mee te doen. In een kort filmpje wordt ingegaan op de volgende vragen; ‘ Hoe wil/kun jij investeren in je toekomst? Wat doe je om te blijven participeren? Waar maak je je zorgen over? Welke hulp kun je gebruiken, en van wie?”. De eerste uploads maken al duidelijk dat deze jongeren behoorlijk actief zijn. Maar hoezeer ze zich maatschappelijk ook inzetten; een betaalde baan is onontbeerlijk. Immers; de huidige lichting afgestudeerden worden over twee jaar alweer ingehaald door de volgende groep. Werkgevers die deze zorgen delen, leveren ook een bijdrage aan dit project. Zij nomineren zich als beste werkgever in Friesland door deze talentvolle jongeren een werkstage aan te bieden. Meedoen? Check http://www.youtube.com/watch?v=47IzzhiL2j4 en upload je eigen bijdrage! Val je buiten de doelgroep maar wil je deze jongeren helpen? Help dan mee de uploads te verspreiden via het web!